torsdag 27 september 2012

I taket lyser stjärnorna


Snart skall jag ut i regnet och gå på till Lilla teaterns premiär på I taket lyser stjärnorna. En premiär jag verkligen ser framemot. Jag har också förstått att skådespelarprestationer är fräscha och starka.

Kommer man själv ihåg hur det var att börja en ny skola att vara en liten, stor tonåring som känner sig fel. Själv kommer jag ihåg mina stora händer och fötter som inte lydde mig. Jag har förstått att den är riktigt gripande.

"Jag kommer ihåg när jag skulle börja sjuan och plötsligt bli vuxen. Den barnsliga lågstadietiden var över och under en sommar förändrades allt. Lederna lydde mig inte längre, kläderna var bara fel och föräldrarna hade inget vett i skallen. I juli gick jag för att se på den skrämmande skolbyggnaden i rött tegel" såhär presenteras den på Lillans web. http://www.hkt.fi/ohjelmisto/play.php?name=itak

Ser fram emot en omvälvande kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar